Produkter
Förutom de produkter som är köpbara i webbutiken tillhandahåller Aktiv Miljö i Sverige AB (556900-3220) en stor mängd produkter och lösningar, framför allt inom kontorsinredning och ergonomi omkring datorarbetsplatsen. Om du inte hittar det du söker är du välkommen att mejla dina önskemål och frågor till kundtjanst@aktivmiljo.se så återkommer vi med personliga svar, offerter, förslag med mera. Våra duktiga medarbetare på fältet, som bemannar stora delar av landet, har också möjlighet att besöka er för att gå igenom specifika behov, önskemål och annat – helt kostnadsfritt!
Priser
Om inte annat anges så visas samtliga priser exkl. moms. och frakt.
Prismatchning
Ibland kan det inträffa att varan som du är intresserad av, finns att köpa till ett lägre pris hos någon annan.
Vi matchar det priset om vi kan. Vi garanterar inte att vi kan sänka priset, men vi lovar att göra ett försök. Vi älskar att göra våra kunder nöjda.
Förutsättningar:
• Jämförelsen görs mot svenska näthandlare och butiker med svenskt org. nummer.
• Prismatchningen gäller endast vid köptillfället.
• Produkten måste finnas i lager hos den vi jämför med.
• Det måste vara en identisk produkt, specifikation, färg, årsmodell, artikelnummer osv.
• Gäller inte vid erbjudanden med ett begränsat antal, lojalitetsprogam eller exklusiva medlemspriser.
• Vi förbehåller oss rätten att tacka nej i de fall vi inte kan matcha priset.
Leveranstider
Produkter vi har i lager levereras normalt inom 1–5 arbetsdagar. För övriga produkter som t.ex. bord, stolar, förvaring, konferensmöbler och andra ej lagerförda produkter kan leveranstiden variera mellan 1–10 veckor. Vi brukar kunna skicka många av våra produkter redan samma dag eller dan därpå om vi får beställningen innan kl 10:00.
Orderbekräftelse
Då vi behandlat din order får du automatiskt ett mejlsvar som du inte behöver svara på om allt ser ut att stämma i din beställning. Sedan kommer en manuell orderbekräftelse som någon av våra medarbetare granskat manuellt. Då leverans sker inom 1–5 dagar skickas ingen ytterligare orderbekräftelse om du inte själv begär det. Om du beställt varor med längre leveranstid återkommer vi inom en vecka med en mer exakt leveranstid. Observera att leveranstiden är preliminär och att vi inte kan lova leverans på exakt dag. Om det är av stor vikt – t. ex. vid inflyttning, invigning etc. – och du begär det särskilt, går det för det mesta att betala extra för transportören att leverera exakt dag och tid. Det går även att betala extra för uppbärning.
Fraktkostnader
Även vid avhämtning från vår butik tillkommer frakt då vi beställer godset från olika leverantörer.
Frakt är ibland tillagt vid beställningstillfället, men kan komma att justeras eller läggas på när fakturan skickas. Detta på grund av att vi inte i förhand kan veta vad frakten kommer att kosta. Frakten kan även variera från olika leverantörer vi beställer ifrån.
Ni kan välja att frakta med egna fraktavtal om sådana finns.
Hinder hos kunden i samband med leveranstillfället
Om Aktiv Miljö inte kan leverera på grund av hinder hos kunden, kommer leveransen gå tillbaka till Schenker och de kontaktar dig för att komma överens om ett nytt utkörningstillfälle. I och med detta kommer en ny utkörningskostnad debiteras. Om Sändningen ej har kunnat levereras inom 3 dagar efter första försök tillkommer en terminalkostnad om 90 kr per dag tills dess att leveransen har levererats.
Tänk på:
- Se till att det finns någon som tar emot varorna när de anländer
- Meddela om det finns särskilda restriktioner mot fordonstrafik/hinder för framkomlighet vid leveransadressen
- Vid större leveranser kan det behövas tillgång till truck alt lastbrygga vid lossning, om detta saknas kontakta vår Kundservice för att säkerställa att godset går bil med baklift.
- Fraktbolagen bär inte upp godset till kunden. Detta måste beställas separat.
Tänk på att ha någon som kan hjälpa till att bära om det är skrymmande gods som t.ex. bordsskivor eller dylikt.
Dessa fraktvillkor gäller vid beställning i webbutiken, via mail och telefon. Fraktkostnaderna beräknas efter vikt och volym.
På sidan om frakt och leverans kan du läsa mer.
Leverans
LEVERANS NORMAL
Normalt sker leverans till företag med DHL, Schenker eller Postnord. I transportuppdraget ingår normalt leverans till yttre port i gatuplan. Om din arbetsplats inte alltid är bemannad mellan 08.00–17.00 måste du ange vilka tider det är obemannat, alternativt begära telefonavisering för 150 kr extra. Uppbärning i t.ex. trappor kan inte garanteras. Om annan transportlösning önskas måste detta anges/meddelas och då tillkommer extra fraktkdebitering. Ansvaret för varan övergår till kunden i samband med att transporthandlingarna signeras av kunden. Om synliga emballageskador eller misstanke om transportskada på godset föreligger ska detta anmälas till chauffören direkt. Dold transportskada MÅSTE anmälas till oss inom tre dagar för att transportskadan ska kunna godkännas. I samband med detta måste emballage sparas.
Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.
LEVERANS PRIVATPERSONER
Leverans till privatpersoner sker normalt till ett utlämningsställe. Varorna hämtas då ut vid ditt närmsta utlämningsställe för Servicepoint. Större gods levereras med DHL eller Schenker på dagtid. Om DHL eller Schenker kört ut till din adress utan att du är där anses deras uppdrag fullgjort och du får antingen hämta varorna på Schenker:s/DHL:s terminal eller betala extra för en utkörning till. Ansvaret för varan övergår till kunden i samband med att transporthandlingarna signeras av kunden. Om synliga emballageskador eller misstanke om transportskada på godset föreligger ska detta anmälas till chauffören eller utlämningsombudet direkt. Dold transportskada MÅSTE anmälas till oss inom tre dagar för att transportskadan ska kunna godkännas. I samband med detta måste emballage sparas.
Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa mindre områden i Sverige kan det förekomma att transportören enbart har hemleverans vissa dagar i veckan.
Vårt sortiment i e-handeln består av produkter från våra leverantörer (som lagerförs eller tillverkas och levereras direkt från leverantören) beställningsvaror (längre leveranstid från leverantör) samt tillverkningsvaror (tillverkas på beställning från leverantör)
Eftersom varorna lagerförs hos olika leverantörer, innebär det att varorna fraktas till dig som kund på olika sätt (läs mer om våra leveranssätt).
På sidan om frakt och leverans kan du läsa mer.
Betalning
Leasing för företag
Vi använder oss av förmånliga leasing-alternativ då våra kunder normalt handlar för större belopp. Med leasing delar företaget enkelt upp köpet i 24, 36, 48 alt. 60 månader. Med leasing belastar man inte företaget kassaflöde och bundna kapital vilket är en stor fördel för många av våra kunder. Leasingen är 100% avdragsgill. Allt sker automatiskt via vår hemsida. Ni får direkt ett svar på om leasingen är godkänd när ni använder ert mobila bankID. Kontakta oss vid frågor så hjälper vi gärna er att hitta ett leasingupplägg som passar just er.
Faktura
Fakturering direkt från Aktiv Miljö i Sverige AB erbjuds till kreditgodkända aktiebolag, offentliga organisationer och myndigheter. Vid direkt fakturering skickas fakturan direkt från Aktiv Miljö med vanligtvis 20 dagars netto. Aktiv Miljö förbehåller sig rätten att kreditpröva kunden och ev. meddela andra betalningsvillkor om detta är erforderligt. Mindre företag och privatpersoner måste välja andra betalalternativ eller betala i förskott.
Klarna smooth checkout
Vi använder oss av klarna smooth checkout som många av våra kunder är vana vid att använda. Betala när du fått dina varor ( 14 dagar ) alternativt, dela upp dig betalning räntefritt eller välj något annat av klarnas smidiga betalalternativ. Vid frågor går det bra att ringa oss för hjälp med klarnas olika betalningsalternativ. Enkelt och smidigt
Swish
Vi har även swish som betalningsalternativ för privatpersoner och företag. När du betalar med swish sker detta helt automatiskt när betalningen sker. Ni kommer få upp totalbeloppet inskrivet direkt i Swishappen. Bara att godkänna betalningen. Enkelt och smidigt
Kortbetalning
Vi använder oss Worldline/Bambora betalleverantör när det gäller kortbetalningar. Alla vanliga kort går att betala med så som visa/mastercard/AMEX/Diner.
- Pengarna dras direkt i samband med ett köp
Vid frågor går det bra att ringa oss för hjälp med kortbetalningen.
Villkor för rabattkod
Kupongkoder kan endast lösas in från den som mottagit nyhetsbrevet. Således ska kupongen lösas in via samma e-postadress som mottagit rabattkupongen. Endast en kupong per beställning kan lösas in, flera kuponger kan inte kombineras.
Garantier
Produkter levererade av Aktiv Miljö i Sverige AB har där ej annat anges 12 månaders produktgaranti. Arbetsstolar har som regel 2-12 års garanti. Kontakta alltid Aktiv Miljö´s kundtjänst innan en eventuell retur p.g.a. reklamation.
Öppet köp
Öppet köp gäller i upp till två veckor (14 dagar ) vid köp av en produkt. Du anger "Öppet köp" i kommentarsfältet ( OBS! Detta gäller endast privatpersoner, ej företag ) Öppet köp tillämpas för de flesta tillbehörsprodukter och lagerförda arbetsstolar för att Aktiv Miljös lösningar ska fylla sitt behov och ge trygga, nöjda kunder. Vid retur i samband med öppet köp svarar kunden för att produkten returneras i sitt original emballage och i oklanderligt skick. Inga anteckningar eller annan åverkan får ske på original emballaget. Kundens enda åtagande för att ha möjligheten att prova sin lösning är att svara för ev. retur fraktkostnad. Om valt betalsätt är faktura med 20 dagars betaltid, krediteras fakturan i samband med att godkänd retur kommit Aktiv Miljö tillhanda. För redan betald vara sker återbetalning på samma sätt.
Öppet köp gäller dock EJ produkter som tillverkas efter beställning. Är du osäker på om det gäller just din produkt, så fråga oss gärna. Möbler och kontorsinredning tillverkas oftast efter beställning. Lagd order som tillverkas efter beställning med leveranstid kan ej avbokas ( detta gäller även privatpersoner. I vissa fall kan aktiv miljö godkänna en avbokning mot en avbokningskostnad av 30-40 % av produktens pris. Detta beror på att produkt ej kan avbokas från tillverkaren.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. För att återbetalning skall kunna utföras måste produkter/produkterna komma tillbaka i oklanderligt skick. ( Ej skador )
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
Returer och reklamation
Alla returer ska innan de verkställs först godkännas av vår kundtjänst. Returer ska ske med företagspaket som levereras till vårt kontor eller i förekommande fall till våra tillverkares adress. Tillsammans med alla returer ska ligga ett följebrev som beskriver orsaken till retur och om varan är behäftad med fel dvs. en felbeskrivning. Returen ska även referera till ett fakturanummer. ( Ej ångerrätt för företag )
Reklamationsrätt gäller i 3 år.
Sekretesspolicy för Aktiv Miljö i Sverige AB
På Aktiv Miljö i Sverige AB värnar vi om din integritet och är fast beslutna att skydda dina personuppgifter. Denna sekretesspolicy beskriver hur vi samlar in, använder och skyddar dina uppgifter när du besöker vår webbplats och gör inköp från vår e-handel inom möbler och inredning.
1. Insamling av personuppgifter
Vi samlar in personuppgifter när du gör en beställning, skapar ett konto, eller kontaktar oss för kundtjänst. De uppgifter vi kan samla in inkluderar:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Betalningsinformation
Vi kan också samla in tekniska uppgifter, såsom din IP-adress och webbläsartyp, via cookies och andra spårningstekniker när du besöker vår webbplats.
2. Användning av personuppgifter
De uppgifter vi samlar in används för följande ändamål:
- Att behandla och leverera dina beställningar
- Att ge dig kundservice och svara på dina frågor
- Att skicka dig nyhetsbrev och marknadsföringskommunikation (om du har samtyckt till det)
- Att förbättra vår webbplats och våra tjänster
3. Delning av personuppgifter
Vi delar endast dina personuppgifter med tredje parter när det är nödvändigt för att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig, till exempel med fraktbolag och betaltjänstleverantörer. Vi säljer eller hyr inte ut dina uppgifter till tredje parter för marknadsföringsändamål.
4. Skydd av personuppgifter
Vi på Aktiv Miljö i Sverige AB tar säkerheten på största allvar och vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina uppgifter mot obehörig åtkomst, förlust, eller missbruk.
5. Dina rättigheter
Du har rätt att begära tillgång till de uppgifter vi har om dig, begära att vi rättar felaktiga uppgifter, eller att vi raderar dina uppgifter i enlighet med gällande lagar. Du kan också när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföringskommunikation.
6. Cookies
Vår webbplats använder cookies för att förbättra din användarupplevelse och analysera webbtrafik. Du kan när som helst justera inställningarna för cookies i din webbläsare.
7. Kontakt
Om du har frågor om denna sekretesspolicy eller hur vi hanterar dina personuppgifter, vänligen kontakta oss på:
- E-post: kundtjanst@aktivmiljo.se
- Telefon: 0775-75 70 70
- Adress: Grevgatan 46, 114 53 Stockholm
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera denna sekretesspolicy vid behov. Kontrollera denna sida regelbundet för att hålla dig informerad om eventuella förändringar.
Senast uppdaterad: [Datum]
lämnar ut information till tredje part om det inte är absolut nödvändigt för att färdigställa ett köp. Detta stycke behöver finnas i sekretesspolicyn.
Vi hoppas verkligen att Ni är nöjda!
Meddela oss omgående om det är något du inte är nöjd med så lovar vi att göra vårt bästa för att hjälpa till. Gör oss en tjänst och tipsa dina vänner och affärsbekanta om du är nöjd med oss. Vi existerar och utvecklas sedan starten 2007 av ett enda skäl och det är genom nöjda kunder som fortsätter att handla av oss. Vi är ödmjukt medvetna om detta och gör vårt bästa för att hjälpa dig till en bättre lösning så att du ska kunna må bra, trivas och göra ett ännu bättre jobb.